5. 9. 2016

PRVNÍ DNY V OREGONU

Dneska je to týden, co jsem dorazila do Oregonu, nevím, jestli je to spíš jako 'už týden' nebo 'jen týden', ale jsem tu zatím vážně spokojená.

V pondělí jsem pozdě večer přiletěla do Portlandu, kde na mě čekali moji host rodiče, Monica a Tim, ségra, Emily, a její kamarádky. Bála jsem se trapnýho ticha v autě po cestě domů do Greshamu, ale bylo to úplně v pohodě. Byla asi jedna ráno, Emily a její kamarádky mě vzaly do Taco Bell a pak jsme pokračovaly na vyhlídku na Portland a přes řeku na stát Washington.
Skvělý! Bála jsem se začátku, jaký to bude, jaký budou oni, ale byli a jsou vážně skvělí.
V dalších dnech jsem dopoledne většinou spala a srovnávala tak časový posun, seznámila jsem se s mojí koordinátorkou Kari a spoustou dalších lidí, zaregistrovali jsme mě ve škole, ve čtvrtek byla pizzapárty/moje welcome párty, kde jsem poznala další kamarády Emily a taky první část rodiny, v pátek jsme byli na wedding reception jedné kamarádky... pořád něco děláme, Emily dostala k narozeninám auto, takže můžeme kdykoli kamkoli jet, což je super, protože tady se bez auta nedá dělat nic. Taky jsme spolu jely ke krásnýmu vodopádu, ukázala mi Gresham... Večery trávíme s rodičema, dost je zajímá Česko, takže se hodně ptají.
O víkendu jsme jeli s Monicou, Timem a Emily do Portlandu. Portland je hezký město, sice se tam na ulicích válí dost bezdomovců a divnolidí (do Oregonu a hlavně teda Portlandu, poslali bezdomovce z Kalifornie, protože tady se o ně prý dobře starají, ale teď už je jich moc, tak to úplně nezvládají), ale jinak ty budovy jsou moc hezký a fakt se mi to líbilo. V neděli jsme jeli na Oregon State Fair kousek od Salemu. Obrovská slavnost/festival/trh, nevím, jak bych to nazvala jedním českým slovem, kde vystavovovali prasata, kozy a jiný domácí zvířata, pak tam bylo asi milion stánků s jídlem, pouťové atrakce, horská dráha, psi závodili ve skocích do vody, no, zajímavý, ale jo, byla to zábava. A dneska jsme s Emily posnídaly s babičkou a s dědou, první pravé americké lívance.

Asi tak můj první týden tady, děje se toho hrozně moc, pořád něco děláme, takže je toho vážně spousta, co bych tu mohla psát. Nedaří se mi to dát dohromady, jak bych chtěla, tak doufám, že je tohle aspoň trochu srozumitelný a jestli vás cokoli zajímá, tak mi kdyžtak pište. Ve středu nám začíná škola, tak jsem zvědavá...

Omlouvám se, že tu nejsou fotky, ale postuju to sem z mobilu, takže až budu mít svůj počítač, dodám vám je.

2 komentáře:

  1. To je super, že se máš dobře! A informuj nás dál, hrdě se hlásím jako pravidelný čtenář!
    - kika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee, to mám radost! Zase snad brzo něco napíšu!

      Vymazat