9. 11. 2016

VOLBY

Spousta lidí mi píše, co Američani? Co si myslí? Jak to tam probíhá? Tak asi takhle.

Na včerejšek jsem byla zvědavá už dlouho předtím, než jsem sem vůbec jela. Hillary vs. Trump, něco, co jsem nečekala, stejně tak jako spousta lidí. Do USA jsem přijela před dvěma měsíci, už v tu chvíli byly volby všude - v televizi, rádiu, na internetu, všude. Čím víc se to blížilo, tím víc toho bylo.

Samozřejmě jsem se ptala Američanů, co si myslí, jak to vidí. Absolutní většina lidí, se kterou jsem se bavila, nebyla spokojená ani s jedním z kandidátů, byli dost nešťastní, že z jejich více než 300 milionů se do finále dostali tihle dva. S tím ale už nemohli nic dělat, tak se snažili najít menší zlo.
Hodně se divili, že o těch volbách něco vím, že se o ně zajímám. Pro Američany existuje jen Amerika, takže byli vážně překvapený, když jsem jim říkala, že to sleduje celej svět, i my v Český republice, pro ně kdesi na východě.

Včera konečně nadešel ten den, sledovala jsem to celý v televizi, u nás od odpoledne, kdy se skončilo hlasování na východě, až do jedenácti večer u nás, kdy to pořád neměli všechno spočítaný, ale byla jsem unavená a bylo mi jasný, že dalším americkým prezidentem bude Donald Trump.

Myslela jsem si, že to bude těsný a že nakonec vyhraje Hillary. Bylo to ale ještě těsnější a vyhrál on.

Když se začalo sčítat, nedalo se moc odhadovat. Všude to ale bylo mnohem těsnější, než se čekalo. Fanoušci Hillary brečeli už asi 4 hodiny před chvílí, kdy bylo jasný, že vyhraje Trump, nechápu. Sčítalo se, čekali jsme. Chvíli před půlnocí se nakonec potvrdilo Trumpovo vítězství v Pennsylvánii, čímž se dostal přes hranici 270 hlasů, a bylo rozhodnuto.

Nečekala jsem to, ale stalo se. Chtěli změnu, tak ji mají mít, třeba to nakonec nebude tak hrozný, začne vystupovat jako člověk, zklidní se a nebo taky ne a budou to pro USA hrozný čtyři roky. Uvidíme, bude to zajímavý.

Žádné komentáře:

Okomentovat